Šestý smysl marketingu
CZ | EN

Obchodní centra

Obchodní centra

V obchodních centrech jsou zákazníci vystavováni doslova marketingové masáži, vůči které se postupně stávají imunní. Jaký marketing je však stále velmi účinný? Moderní, neotřelý marketing. Jinými slovy tedy mobilní proximity marketing!

V obchodních centrech je možné použít všechny technologie proximity marketingu, tedy Bluetooth, WiFi i NFC marketing. Vhodným nástrojem jsou však také reklamní SMS zprávy.

Bluetooth marketing

Pomocí Bluetooth marketingu je možné realizovat odesílání Vašich sdělení plošně po celém prostoru obchodního centra, bude k tomu však zapotřebí více Bluetooth jednotek. Oslovených návštěvníků bude však nejvíce. Je také možné jednotky umístit na strategických místech, jako jsou vchody do obchodního centra, nebo poblíž výtahů a podobně. Další možností je využít reklamního prostoru ve vysílací síti Blue4You, který Vám také nabízíme.

Vhodných obsahů marketingových sdělení může být celá řada, může jít o mapku celého centra, slevový kupón, nebo interaktivní aplikaci, která zákazníka centrem provede a upozorní ho na aktuální slevy u obchodníků. Možné je v podstatě cokoli, záleží jen na Vás.

Další možností je použití Bluetooth marketingu necentrálně, pouze v jedné provozovně. V takovém případě doporučujeme zasílat návštěvníkům obchodu slevové kupóny s unikátním číslem. Čísla jednotlivých kupónů je možné kontrolovat na pokladně a tak můžete sledovat, jak je Vaše kampaň efektivní, nebo kupóny omezit jen na jedno použití.

WiFi marketing

V obchodních centrech zákazníci zpravidla tráví delší časový úsek, proto jistě ocení možnost připojit se k internetu pomocí WiFi. Proč však poskytovat připojení nezištně, když je možné ho podmínit přijetím, nebo zobrazením Vašeho reklamního obsahu, nebo přihlášením k odběru newsletteru?

Můžete tak oslovovat zákazníky s nabídkami slev, informovat je o novinkách ve vašem sortimentu, nebo si rozšířit databázi potencionálních zákazníků a ty poté oslovovat prostřednictvím emailu.

NFC marketing

NFC marketing najde své místo především přímo v jednotlivých obchodech. Vhodné je například opatřit regály se zbožím NFC tagy obsahujícími informace o daném artiklu. Zásadně jím zvýšíte komfort zákazníků při výběru zboží.

SMS marketing

Reklamní SMS zprávy lze cílit nejen podle nadefinování cílové skupiny podle parametrů jako je věk, objednané služby a podobně, ale také podle aktuální polohy. Je tak možné realizovat SMS marketingovou kampaň cílenou pouze na osoby, nacházející se v prostorách Vašeho nákupního centra! Pokud se ovšem potýkáte s konkurencí, proč Vaší reklamu necílit do konkurenčních provozoven?