Šestý smysl marketingu
CZ | EN

QR Code Marketing

QR kód (quick response code) je dvojrozměrný čárový kód, do kterého se vejde až 7 000 číslic, nebo text o délce 4 300 znaků. Načtení obsahu QR kódu je velmi jednoduché, stačí Vám k němu pouze mobilní telefon vybavený fotoaparátem s aplikací pro čtení QR kódů. Jak je, ale možné ho použít pro reklamu?

Zakódovaný obsah

Do QR kódu je kromě textu možné umístit obrázek, vizitku, odkaz na webovou stránku nebo vyvolání akce zavolat, napsat sms, napsat e-mail, sdílet na Facebook a sledovat na Twitteru. Dobře zvolený obsah výrazně zvyšuje efektivitu kampaně.

Statistiky

Zadavateli QR kódu mohou být dostupné podrobné statistiky o počtu a místě načtení QR kódu, demografická data uživatelů kteří si QR kód načetli a sledování jejich reakce.

Kde QR marketing použít?

Umístění QR kódu je vždy tvůrčí činnost a kreativita se vyplácí ve výsledcích. Použití jsou tak neomezená a záleží pouze na Vás.
Standardně bývají QR kódy používány v klasické tištěné reklamě (časopisech a novinách, na letácích) a na všech outdoor plochách (billboardy, citylight plakáty, lavičky apod.).
Vhodným umístěním jsou ovšem i vizitky, na které je dobré natisknout QR kód s kontaktními údaji, aby odpadla potřeba přepisovat si údaje ručně. Dále pak plakáty, na kterých QR kód odkazuje na nákup zboží, objednávku služeb, nebo na webové stránky a stejně tak i v dopravních prostředcích, na výlohách obchodů a na všech místech s vysokou návštěvností. Při jednorázových promo akcích se dají QR kódy potisknout reklamní předměty jako například hrníčky, trička, nejrůznější pouzdra apod.

Možnosti vzhledu

QR kódy mají povolenou určitou míru „ztráty“ dat, která jeho použití nijak neomezí. V praxi to znamená, že je možné vzhled kódu upravovat, aby se Vám tak lépe hodil do Vaší grafiky, nebo obsahoval vaše logo.

Doplnění o NFC

QR code marketing je vhodné doplnit NFC marketingem a NFC tagy, které poskytují širší možnosti odesílaného obsahu. Prozatím je však tato forma do jisté míry omezena rozšířeností technologie NFC v mobilních telefonech. Můžete se ale stát průkopníky a vzít konkurenci vítr z plachet! Podrobnosti na stránce o NFC marketingu.