NFC marketing
NFC (Near Field Communication) je revoluční technologie umožňující rychlou a bezpečnou komunikaci na krátkou vzdálenost a to bez nutnosti jakékoli obsluhy telefonu příjemce. Telefon stačí jen přiblížit a obdržíte obsah. Je však možné tuto technologii použít pro reklamu?
Odpověď zní ano – spojení NFC a marketingu je vedle mobilních plateb jedním z největších tahounů této nové technologie.
V NFC technologii vidíme v současnosti největší potenciál a proto je naše zaměření tímto směrem nejvýznamnější. V současnosti provozujeme NFC projekty www.NFCmix.com, www.NBUCA.com, www.NACTI.me.
www.NFCmix.com – Internetový obchod s NFC tagy, štítky a příslušenstvím
www.NACTI.me – Vzdálená Správa NFC Tagů
NFC tagy
Reklamní sdělení je nahrané v malých, energeticky nezávislých RFID čipech (rozšířených o standard NFC) nejčastěji označovaných jako NFC tagy. Díky jejich kompaktním rozměrům (min 1,5 cm na šířku i výšku a tlouštce papíru) je možné je použít jako nálepku na nejrůznější plakáty, výlohy, obaly apod. Stejně tak je možné je potisknout libovolným motivem. Například QR kódem. Výhodou NFC tagu je také jeho schopnost být přepisován novým a novým obsahem. Nemusíte tak nic znovu tisknout, nebo kupovat, stačí jen změnit kampaň.
Pro navázání komunikace mezi NFC tagem a mobilním zařízením se přiloží zařízení do bezprostřední blízkosti NFC tagu (max do 10 cm), jakmile telefon detekuje NFC tag, klient okamžitě obdrží obsah uložený v tomto tagu.
Obsah NFC tagu
Do NFC tagu se ukládají malé, textové informace – nejčastěji URL či URI adresy, popř. vizitky kontaktu. Pomocí URL a URI adres lze směřovat uživatele na jakýkoliv obsah dostupný on-line:
Možnosti udělení like stránce na Facebooku, sledování na Twitteru, checknutí na Foursquare, spuštění videa na Youtube, či přímo na stránky Vaší kampaně nebo nastavení spárování s Vašim Bluetooth nebo Wi-Fi vysílačem. Při kampani je důležité mít na mysli, že „Content is the King“. Na kvalitním obsahu z velké míry závisí úspěšnost každé kampaně.
Statistiky
Zadavateli NFC kampaně mohou být dostupné podrobné statistiky o počtu a místě načtení NFC tagů, demografická data uživatelů kteří si NFC tag načetli a sledování jejich reakcí.
Použití NFC marketingu
Díky samotnému charakteru NFC technologie má použití v marketingu široké možnosti. NFC tagy je možné využít:
- na obalech zboží, kdy obsahují dodatečné informace o Vašem produktu;
- v plakátech a reklamních vitrínách, kde tak neměnnou tištěnou reklamu doplníte o moderní interaktivní prvky;
- ve výlohách a na dveřích obchodů, restaurací a kulturních zařízení, kde si můžete zobrazit akční nabídky, prolinkovat na e-shop, zobrazit polední menu, stáhnout vizitku s kontaktem obchodního zástupce, nebo rezervovat vstupenku;
- v klasických vizitkách, kdy doplníte viditelnou část o aktivní datovou vizitku a ohromíte Vaše obchodní partnery;
- v showroomech, kde přidáte tagy k informačním stojanům a veškeré informace uložíte do mobilů zákazníků či online do webové aplikace ke které klienti přistoupí;
- na kulturních památkách, výstavách a v galeriích, kde poskytnete popis místa a exponátu v jazykových mutacích, s obrázkem a Vaším odkazem
Jiná marketingová řešení
NFC je nová technologie a její potenciál zatím nebyl zcela naplněn. Věříme, že i v marketingu prostřednictvím NFC existuje ještě mnoho neobjevených možností a ty se snažíme společně s Vámi rozkrývat. Máte nápad na NFC kampaň, ale potřebujete podporu? Chcete si vybudovat image moderní inovativní firmy, ale nevíte s čím přijít? Napište nám, rádi se s Vámi sejdeme na konzultaci a předvedeme Vám stávající možnosti NFC technologie.
Doplnění QR kódy
NFC tagy je vhodné potisknout krom obchodního sdělení také QR kódem obsahujícím totožný, či alternativní obsah k danému tagu. Uživatelé telefonů, které nedisponují technologií NFC si tak budou moci Váš obsah také zobrazit.