Šestý smysl marketingu
CZ | EN

Zrušme živé průvodce na hradech, ozývá se v poslední době z médií

Provázení je přežitek ze socialistické doby. Průvodci bývají brigádníci, předčítající sylabus. Toto jsou slova kritika M. C. Putny a nás napadá jen jedna myšlenka – zapojme moderní technologie do práce a nahraďme živé průvodce moderními mobilními průvodci.


Nedávno jsem se vrátil z prohlídky hradu Křivoklát, jednalo se ovšem o netradiční akci – procházka hradem byla doplněná o hrané scénky ve stylu pořadu O poklad Anežky České. Nenudil jsem se. Jedna z cest jak diváky zaujmout. O této možnosti bych ale na InfoDoMobilu nepsal. Další variantou je zapojení návštěvníků do akce. Ať si je každý sám sobě průvodcem.

Moderní technologie ve spojení s mobilními telefony dovedou totiž hravě lidské průvodce zastat. Prohlídka se přestane stávat statickou a po čase nudnou a zvídavému návštěvníkovi je možno naservírovat mnohem větší objem informací a v líbivějším podání.

NFC a QR tag pro použití v muzeu

V muzeu na Vysočině již praktikují NFC a QR tagy – zdroj nfctech.cz

Pojďme se podívat na modelovou situaci: každý návštěvník má u sebe při prohlídce mobilní telefon, u exponátů jsou rozmístěny NFC tagy a QR kódy, po načtení informací z těchto nosičů se zobrazuje na displeji mobilního telefonu poutavě zpracovaný výklad o daném exponátu – samozřejmě doplněný o další multimediální lákadla pro lepší upoutání pozornosti návštěvníka. Aby nemuseli mít návštěvníci aktivní internetový tarif, je velmi vhodné instalovat po muzeu WiFi marketingovou jednotku, která ve spojení s dobře udělanou vstupní stránkou může vybízet návštěvníky k lajkování stránky na facebooku.

Spojení moderních technologií a historie zaujme téměř každého návštěvníka a v celkovém součtu nákladů může vyjít levněji než nekvalifikovaní brigádníci.

 

 

Sdílejte a pozorujte reakce na článek.