Šestý smysl marketingu
CZ | EN

Usnadněte si Foursquare check-in pomocí NFC technologie

Využití NFC technologie v marketingu nabízí nepřeberné množství možností. Dnes si představíme jednu z populárních geolokačních sociálních sítí a možnost, jak pomocí NFC technologie tuto síť provázat s offline světem.

Foursquare je v první řadě sociální síť. Od ostatních se však liší svojí hlavní podstatou, kterou je provázanost na konkrétní polohu. Pokud se nacházíte v nějakém místě a chcete se v tomto místě ohlásit – jednoduše necháte telefon lokalizovat pomocí GPS a kliknutím na název místa na obrazovce se v tomto místě ohlásíte – provedete takzvaný check-in.

logo foursquare

Místo, v kterém je možnost check-inu, se nazývá ve foursquare slangu venue. Na stránce této venue v mobilní aplikaci (která je mimochodem dostupná pro všechny platformy chytrých mobilních telefonů) můžete sledovat tipy od ostatních uživatelů – často se zde doporučují konkrétní jídla, hodnotí kvalita restaurace, kde zaparkovat a mnoho dalšího, nebo si na stránce venue můžete prohlédnout fotky z daného místa od ostatních uživatelů. Informační podstata foursquare je podle mého názoru nedoceněná, a s množstvím uživatelů aktivně používajích tuto sociální síť raketově stoupá (víc tipů, víc založených venues – celkově více informací)

Foursquare NFC check-in

Právě vyhledávání venues bývá nejpomalejší část v celém checkovacím procesu a NFC technologie je možnost, jak toto urychlit. V místě, kde chcete načíst venue a ohlásit se, jednoduše umístíte Foursquare plakát podporující NFC a návštěvník nalezne vaší venue mnohem rychleji – toto ocení nejeden fanoušek Foursquare. NFC marketing je tedy velmi vhodný nasadit i v tomto případě.

Motivace k check-inům je v rámci celé sítě založená na systému bodování za každý provedený check-in. Přidělené množství bodů závisí na mnoha faktorech, na typu venue, na tom, zda-li byl na místě dříve některý z vašich přátel a dalších. Pokud se na místě checkujete nejvíce z ostatních lidí – udělí vám foursquare čestné ocenění – stanete se starostou na tomto místě.

Pro marketingové účely je využití foursquare taktéž velmi vhodné – za jednotlivé check-iny můžete zákazníkům nabídnout odměny – které nazývá foursquare specials, venue se specials je možné vyhledávat na základě toho, zda-li nějaké odměny nabízejí. Další možností specials nabídky je odměnit starostu.

Další forma motivace je sbírání různých odznáčků – barevných ikonek, které vydává sám foursquare a váží se k různým událostem – například za check-in 3x po sobě v obchodních střediscích a dostanete odznáček mall rat – ,,obchoďáková krysa,,.

Za oceánem je Foursquare velmi rozšířený, v Evropě se jeho použitelnost dostala na výbornou úroveň před rokem a od té doby je velice užitečné získávat informace z této sítě. Podle trendů v zahraničí můžeme předpokládat neustálý vzestup i v Česku. Proximity marketing dostává s touto sociální sítí další rozměr.

powered by foursquare

Sdílejte a pozorujte reakce na článek.